Warning: file_put_contents(): Only 0 of 36 bytes written, possibly out of free disk space in /var/www/kuhne.hu/cgi-bin/Webdraft/Debug/Logger.php on line 51

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 47 bytes written, possibly out of free disk space in /var/www/kuhne.hu/cgi-bin/Webdraft/Debug/Logger.php on line 51
SZÉCHENYI 2020 PROGRAM - Kühne - a magyar földnek

SZÉCHENYI 2020 PROGRAM

2016-09-27 | hír | Kulcsszavak: ...

A KÜHNE Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. a Széchenyi 2020 program keretében a Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása c. felhívásra benyújtott GINOP-2.1.1-15-2015-00567 azonosítószámmal nyilvántartott támogatási kérelmét a bíráló bizottság 160,9 millió forint összegű támogatásra tartotta érdemesnek.

A jelen projekt során A Kühne Zrt. mosonmagyaróvári telephelyén a CREDO könnyűszerkezetű 10 m-es Autóbuszcsalád 2 különböző típusának modernizált vázszerkezetét és egy elővárosi 13 m- es autóbusz vázszerkezetet és szerelvényeit fejleszti ki. A projekt összes költsége 643.785.985 Ft , melyből 482.839.489 Ft-ot saját erőből fedezi a társaság. A fennmaradó 160.946.496 Ft-ot vissza nem térítendő támogatás amely 25 %-os intenzitást jelent.

A projekt során a CREDO könnyűszerkezetű autóbuszcsalád alábbi tagja kerülnek kifejlesztésre:

  • EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO OPTINELL 10, emelt fokozatú intercity autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.

  • EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO ECONELL 10, alacsony belépésű elővárosi-városi autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.

  • EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO ECONELL 13, alacsony belépésű elővárosi autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.

Az új autóbuszcsalád tagok kifejlesztését , hazai de európai szinten is jelentkező igény indokolja. A közlekedési vállaltok számára egyre növekvő gondot jelent az utaslétszám forgalom változása, mely egységnyi utaskilométerre lényegesen változó utaslétszámot jelent. Ez komoly üzemeletetési problémákat vet fel, melyre a járműpark optimalizálása lehet az egyik megoldás. Ez indokolja a 12 m-es utóbuszoknál rövidebb 10 m körüli , valamint hosszabb 13 m-es buszok kifejlesztését. A kisebb méretű buszokhoz - melyek járatritkítások nélkül jobban igazodnak a kisebb forgalmú utaslétszámhoz – kisebb saját tömeg tartozik, melynek következtében a buszok gazdaságosabban üzemeltethetőek, valamint működésük a csökkenő káros anyag kibocsátásnak köszönhetően környezetkímélőbbek lesznek. A könnyűszerkezetű 13 m-es autóbusz lehetővé teszi a szállítható utaslétszám növelését a gazdaságos üzemeltetés megtartása mellett is..

A projekt tervezett befejezésének dátuma: 2017. november 30.